علت های شایع ریزش مژه و ابرو کدامند؟
نوشته شده توسط : هستی

 

علت های شایع ریزش مژه و ابرو کدامند؟

مژه و ابروی پر پشت و زیبا جلوه ی شایانی به چهره و جذابیت یک فرد عرضه می کند بنابراین برای اینکه به سوی این جذابیت فوق العاده گام برداریم باید به داشتن مژه و ابروی پر پشت فکر کنیم. اما قبل از اینکه به دنبال ترفند هایی برای پر پشت کردن مژه و ابرو باشیم باید به دنبال راه کاری برای جلوگیری از ریزش آنها باشیم . وقتی که ریزش مژه و ابرو متوقف شد می توان به دنبال درمان ها و راهکارهایی برای پر پشت شدن مژه ها بود. در ادامه به برخی از علت های بارز ریزش مژه و ابرو اشاره می کنیم.

استرس

یکی از دلایل شایع ریزش مو ، مژه و ابرو داشتن استرس فراوان است پس تا می توانید تنش های عصبی خود را کاهش دهید.

تیروئید

یکی دیگر از علل های ریزش مژه و ابرو داشتن مشکلات تیروئیدی است. داشتن یک تیروئید ضعیف باعث  خشکی پوست و نازک شدن و شکنندگی مژه ها و ابروها می شود.

آلوپسی آندروژیک

این بیماری به نوعی یک بیماری فاقد درمان است در این بیماری سلول های دفاعی بدن شروع به حمله کردن به فولیکول های مژه و ابرو می کنند و باعث ریزش آنها می شوند.

تغییرات متابولیسمی

تغییرات متابولیسم در بدن ممکن است به دلایل متعددی همچون افزایش سن رخ دهد و این مورد باعث می شود که رشد موها کاهش پیدا کند.

اختلالات هورمونی ، انجام شیمی درمانی و داشتن بیماری هایی همچون اگزاما و تغذیه نامناسب نیز از دیگر دلایل ریختن مژه و ابرو می باشد. برای درمان ریزش مژه ها و ابروها بهتر است که به یک متخصص خوب مراجعه کنید و پس از پی بردن به علت ریزش آن اقدام به درمان کنید.





:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 6 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: